diumenge, 28 de desembre del 2014

BARCELONA. MAR I CEL

El dia 10 de desembre, els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat juntament amb les professores del departament de Català vam anar a Barcelona. Un cop allà, primer vam visitar la casa/arxiu de Joan Maragall d’estil modernista, un dels seus néts ens va fer la visita i ens va passar un documental de la vida del seu avi. Després ens vam dirigir a la plaça de la catedral per veure el mercat de santa Llúcia i també vam tenir temps lliure per dinar, comprar, descansar..

A la tarda, ens vam desplaçar amb l’autobús fins al teatre Victoria per tal de veure l’obra Mar i cel d’Angel Guimerà. A les 5 va començar l’espectacle que va durar aproximadament unes dues hores. Ens va agradar molt perquè hi havia un vaixell que es movia per l’escenari i al darrera hi havia una pantalla amb efectes especials que ens situava més en l’escena. Mitjançant els cants els personatges ens van mostrar els antics conflictes entre cristians i musulmans; però, paral·lelament a això, també s’esdevé una història d’amor entre el Saïd (pirata musulmà) i la Blanca (cristiana), que és el que va donar més emoció i intensitat a l’obra.

A les 8:15 vam sortir de Barcelona per tornar cap al poble. Va ser un dia genial!!!