Síntesi de Programació de Suport Lingüístic


1.    MATERIAL
Es treballa amb material divers, segons la tipologia d’alumnat. Una mostra en són els dossiers de treball per projectes elaborats per la professora i adaptats a cada alumne. Llibres de text com Nexes¸ Nivell llindar, Projecte Món català bàsic, entre d’altres.

Mariona Mercadé Ropero
3.    CONTINGUTS

Els continguts d’aprenentatge d’aquest alumnat són fonamentals per a la seva integració a l’entorn i a la vida acadèmica. Han d’assolir les habilitats lingüístiques bàsiques que els permetin comunicar-se de manera correcta i satisfer les seves necessitats comunicatives i convivencionals. Així com, assolir l’autonomia necessària per descobrir, pensar, comunicar i interaccionar.



Competència lingüística comunicativa i audiovisual:
-Comprendre textos informatius, instructius, descriptius i narratius adaptats al seu nivell.
-Utilitzar un repertori bàsic de vocabulari i expressions que els permetin satisfer les seves necessitats comunicatives atenent al seu nivell.
-Interaccionar amb les persones de l'entorn immediat de forma fluïda i correcta.
-Llegir i comprendre textos treballats a classe i de l'entorn proprer.
-Escriure de forma correcta textos de tipologia diversa que facilitin la seva integració a l'entorn acadèmic i social.
-Conèixer les principals normes gramaticals i ortogràfiques que els permetin fer un bon ús de la llengua.
■Competència artística i cultural:
-Conèixer i participar de les festes populars i culturals del país d'acollida.

■Tractament de la informació i la competència digital:
-Utilitzar l'ordinador i els seus recursos de forma autònoma.
-Aprendre a buscar i seleccionar informació a internet.
-Participar en el bloc de l'aula.
■Competència d'aprendre a aprendre
-Adquirir els recursos necessaris per a
desenvolupar-se acadèmicament segons les seves habilitats i capacitats.
■Competència d'autonomia i iniciativa personal
-Aprendre a planificar i organitzar la feina. -Aprendre a prendre decisions i iniciatives que facilitin el seu procés integrador.
■Competència social i ciutadana
-Participar en el projecte de convivència i intercanvi d'experiències amb altres aules d'acollida.
-Aprendre a ser i a participar en la vida del centre i de l'entorn més immediat.



4.    SISTEMA DE TREBALL

L'alumne/a haurà de tenir una llibreta en la qual farà els exercicis corresponents a cada unitat. A l’inici de cada unitat s’anotaran els objectius que es treballaran. Les fotocòpies, els dictats i les redaccions també s’hauran d’incloure a la llibreta. La nota de la llibreta és important per a l’avaluació de la matèria; la llibreta es revisarà periòdicament.

Cada 15 dies aproximadament caldrà lliurar a la professora una redacció (de 15 línies mínim i 30 línies màxim) escrita a mà i revisada ortogràficament.

A les classes es duran a terme activitats per treballar les competències

5.    AVALUACIÓ

El curs consta de tres avaluacions, una per trimestre.

A la primera avaluació, els deures d’estiu apugen un màxim de 0’5 punts pel quadern i també un màxim 0’5 punts per fitxa de lectura la nota del 1r trimestre.

Seguint els criteris comuns de l'Àrea de llengua de l'Institut, cada trimestre consta de proves d’avaluació més el control de lectura i una prova de redacció així com també, de les petites proves que es puguin fer d’aspectes puntuals del temari. L’avaluació de la matèria serà contínua.

A les proves d’avaluació es descomptarà -0’1 per falta fins arribar a un descompte màxim de 2 punts. La nota que farà mitjana és la que resulti del descompte de faltes.

Per tenir dret a fer un examen un altre dia de l’establert, caldrà presentar abans, si és possible, o immediatament després, el justificant pertinent a la professora, i tot seguit fixar la data durant la mateixa setmana per fer l’examen.

Per tal de superar els trimestres, l'alumne/a haurà d'assolir els següents instruments d’avaluació:

*Proves de coneixements  (50%)

·         Els dos controls per trimestre de la matèria.

*Activitats d’aprenentatge (40)

  1. Control lectura (50). Caldrà obtenir un mínim de 4 per poder aprovar el trimestre.
  2. Els exercicis d’expressió escrita i oral encomanades. (25 %)
  3. Els diversos controls que es facin al llarg del trimestre. (15%)
  4. Treballs en grup. (10%)
  5. Activitats sobre lectures voluntàries (aplicarem un màxim de 0’5 punts a la nota final del trimestre).
  6. El treballs presentats en concursos i altres activitats (aplicarem un màxim de 0’5 punts a la nota final de trimestre).



*Actitud envers l’aprenentatge (10 )

1.    Puntualitat, interès i participació. Respecte i ordre en les intervencions.

2.    Exercicis de classe.

3.    Deures

4.    Llibreta: presentació i continguts.

5.    Compliment dels terminis.



LA NOTA FINAL DE MATÈRIA és el resultat d’aplicar a la nota de cada trimestre els següents percentatges:

1r trimestre: 30%;    2n trimestre: 30%     i 3r trimestre: 40%.


En cas que la nota final de matèria sigui inferior a 5, caldrà anar a la prova extraordinària de setembre de tot el curs.

La nota de la prova extraordinària de setembre s’obtindrà d’acord amb el percentatge següent:

70%  Examen             

30%  Deures d’estiu  

Cal treure un mínim de 4 per poder sumar la nota dels deures d’estiu. La presentació dels deures d’estiu és obligatòria i indispensable per poder aprovar l’assignatura.



7.    COM ES RECUPERA LA MATÈRIA DEL CURS ANTERIOR?

L’alumnat que tingui pendent la matèria de Llengua catalana del curs anterior la recuperarà aprovant el curs en què es troba. Excepcionalment es pot demanar feina suplementària.


L’alumnat de 3r i 4t que vulgui presentar-se a les Proves d’Accés a CFGM superarà la matèria de Llengua catalana del curs anterior sempre que tingui aprovats, a finals de març, els dos primers trimestres del curs en què es troba.


8.    CALENDARI DE PROVES I DE PRESENTACIÓ D’ACTIVITATS

1r TRIMESTRE


EXÀMENS de MATÈRIA
TREBALL i CONTROL de LECTURA
ACTIVITATS sobre LECTURES VOLUNTÀRIES
Primer control
Del 16 al 20  d’octubre 2017
Segon control
Del 20 al 24 de novembre 2017
Prova de redacció
Del 27 de nov. a l’1 de des. 2017


Del 30 oct. al 3 de nov. 2017



Del 27 de nov. a l’1 de des. 2017


 2n TRIMESTRE


EXÀMENS de MATÈRIA
TREBALL i CONTROL de LECTURA
ACTIVITATS sobre LECTURES VOLUNTÀRIES
Primer control
Del 15 al 19 de gener 2018
Segon control
Del 19 febrer al 23 de febrer 2018
Control de redacció i dictat
Del 26 de febrer a l’1 març 2018


Del 29 de gener al 2 de febrer  2018


Del 26 de febrer a l’1 març 2018

3r TRIMESTRE


EXÀMENS de MATÈRIA
TREBALL i CONTROL de LECTURA
ACTIVITATS sobre LECTURES VOLUNTÀRIES
Primer control   
Del 9 al 13 d’abril 2018
Segon control  
 Del 14 al 18 de maig 2018
Control de redacció i dictat
Del 21 al 24 de maig 2018


Del 23 al 27 d’abril 2018


Del 21 al 24 de maig 2018



L’organització de la matèria del darrer mes de curs s’anunciarà més endavant.